In de rubriek 3 vragen aan… krijgen ondernemers in Annen en omstreken de kans om zich voor te stellen. In de laatste vraag geven ze het stokje over aan de ondernemer die de maand erna in het Mededelingenblad zal staan. Het stokje is vorige maand door Martin Eefting van GoHashtag doorgegeven aan Ivar van der Leij van Dutch Mountain Marketing.

1. Kun je je bedrijf in het kort voorstellen/omschrijven?
In 2012 ben ik Dutch Mountain Marketing gestart, oorspronkelijk om marketingdiensten aan te bieden binnen de watersport, toerisme en kampeermarkt. Uiteindelijk ben ik naast marketing actief op een breder vlak, zoals ook verkoop en exportontwikkeling voor bedrijven. Maar met een nauwere focus op kamperen in het wat stoerdere en compacte segment. Daarbij moet je denken aan daktenten, tenttrailers en (offroad) minicaravans (ook wel teardrops genoemd).
De meeste mensen kennen me van de daktenten van Campwerk in Tynaarlo. Voor dit Duitse bedrijf verzorg ik sinds 2016 de introductie van hun merken CAMPWERK en iKamper in de Benelux en daarnaast doe ik voor hen de internationalisering binnen een groot deel van Europa. Ook verhuur ik een aantal minicaravans en organiseer ik het Daktentfestival Nederland, wat (na 2 jaar Corona) in september weer kan plaatsvinden in Schipborg.

2. Wat zijn je ambities/toekomstdromen?
Mijn ambitie is het continue blijven halen van energie uit mijn werk. Dat probeer ik te doen door mijn werk gevarieerd te houden. Teveel in herhaling vallen maakt het voor mij saai en dan haak ik af. Daarom probeer ik regelmatig voor mezelf te evalueren waar ik mee bezig ben en bij te sturen in de richting van nieuwe mogelijkheden. Wanneer je je daarvan bewust bent, is mijn ervaring dat die mogelijkheden zich altijd voordoen en je die ook ziet. Energie uit je werk halen, kan ook alleen wanneer de balans tussen privé en werk goed is. Die balans houden is niet altijd makkelijk en is in sommige periodes niet altijd mogelijk, maar ik krijg daarin veel steun van mijn vrouw Tanka. Dat betekent dat mijn ambitie niet zozeer ligt op het vlak van het laten groeien van bijvoorbeeld de omzet van mijn onderneming, maar vooral in het laten groeien van de lol in mijn werk.

3. Aan wie wil je de 3 vragen doorgeven en waarom?
Ik geef de vragen graag door aan Hans de Groot van BloemigKado. Naast de winkel in Annen runt hij ook een winkel in Haren, maar volgens mij doet hij achter de schermen nog veel andere dingen op zijn vakgebied. Ik ben wel benieuwd naar de manier hoe hij dat managet.